Ondernemer van de Dag op Wij Limburg

Vandaag trotse Ondernemer van de Dag op de zakelijke website Wij Limburg. Van slagwerker tot marketeer en kritische huisvriend van ondernemers … onderweg naar Applaus.

Wie bent u? En hoe heet uw bedrijf? Waar zit het?
Maurice de Lange van Applaus Projecten werkzaam vanuit Melick door de hele provincie en daarbuiten.
Waar bent u geboren en getogen en zat het ‘ondernemer worden’ er al ‘vroeg’ in?
Geboren in de provinciehoofdstad Maastricht, grotendeels opgegroeid en verder ontwikkeld in Houthem – St.Gerlach in de gemeente Valkenburg a/d Geul  Ondernemerschap van jongs af meegekregen van mijn vader met een eigen schoonmaakbedrijf vol passie voor de klant met maar liefst 120 mensen in dienst en klanten door heel Zuid Limburg.
Hoe bent u ondernemer geworden? Vanuit het gezin? Opleiding? Of anders? Wat gaf de doorslag
Ondernemerschap vanuit thuis meegekregen en later ontwikkeld in mijn marketing-opleiding aan de HEAO in Sittard en aansluitend het voorrecht om me verder te bekwamen in diverse jobs in mooie organisaties waaronder ruim 5 jaar marketing en communicatie binnen L1 Radio-TV.  Na L1 de kans gekregen via Yacht interim projecten te doen bij grote organisaties en daar doorslaggevende push gekregen om met opgedane kennis, ervaring, netwerk en vertrouwen in mijn eigen kunnen zelfstandig te starten met mijn eigen marketingburo.
Uw zaak: Beschrijf de zaak, branche, type bedrijf, hoeveel arbeidsplaatsen en eventueel omzet- en winstbedrag.
Applaus Projecten is uw ontzorgpartner voor alle marketingprojecten van het bedenken van de strategie en aanpak tot het ontwikkelen van reclameconcepten zowel op papier, in de brede media als ook de meetbare online vertaling met websites, webshops, social media en email-marketing. Eenmanszaak met een groot netwerk van collega specialisten rondom mij voor o.a. realisatie van websites, webshops en design van reclame-uitingen, (buiten)reclamebedrijven, audiovisuele partners en andere mediapartners. Ik ben de kritische huisvriend van ondernemers die hulp willen bij het uitbouwen van hun klantenkring en omzet. En hiertoe hun onderscheidende waarde met slimme en betaalbare mediakeuzes bij hun (potentiële) klanten willen krijgen.
Veel bedrijven willen groeien. U ook? En hoe? En bij nee, waarom niet?
De verdere doorgroei van mijn buro zie ik in een netwerk van goede partners direct rondom mij, die elkaar een leuke klus gunnen en in samenwerking zoeken naar het best mogelijke resultaat bij de (gezamenlijke) klant. Mijn rol als spin in het web en inspirator, verbinder en katalysator voelt dan het beste en levert de klant het best mogelijke resultaat. En daar mag men mij keihard op afrekenen. Daarnaast heb ik me de afgelopen 3 jaar in de Gemeente Beek kunnen specialiseren in citymarketing met de zeer succesvolle campagne Belevend Beek en zie ik veel kansen deze kennis en ervaring ook bij andere gemeentes in te zetten. Gemeentes moeten zich immers steeds meer en beter profileren op hun authentieke onderscheidende waardes.
Hoe wilt u die groei realiseren? Alleen in uw eigen directe omgeving (plaats, regio) of verder?
Verdere groei door vaste partners netwerk uit te breiden en vanuit Zuid Limburg als thuismarkt de markt in Midden Limburg verder uitbouwen vanwege mijn nieuwe thuisbasis in Melick. Een mooie combinatie zoeken tussen (interim) projectmanagement voor langdurige marketingprojecten van gepassioneerde ondernemers zoals het familiebedrijf Rousseau Chocolade, om samen te bouwen aan marketingconcepten en anderzijds losse projecten bij MKB voor kortstondig werken aan meetbaar resultaat van een campagne. Meetbaar in de vorm van meer bezoekers op de website, meer orders in de webshop, meer klanten in de winkel en hogere omzet.  Belangrijk is de gezamenlijke passie voor de klant en het product.

Wat is uw grootste zakelijk succes tot dusver?
Waanzinnig mooi is en blijft de volledige introductiecampagnes van het gefuseerde Limburgs Symfonie Orkest en Brabants Orkest onder de nieuwe naam philharmonie zuidnederland. Binnen 3 maanden werd de marketingstrategie, website, social media management, e-mailmarketing, reclamecampagnes in print, radio, tv en online en free publicity volledig opgezet en uitgevoerd. De lancering van het nieuwe orkest met een groot APPLAUS gaf mij het ultieme gevoel van waardering omdat toen de puzzel in elkaar viel en de klus maximaal resultaat had opgeleverd. Daarnaast was dit de ultieme combinatie van mijn werk als marketingspecialist en mijn muzikale activiteiten.

En wat is uw grootste tegenvaller tot dusver?
De grootste tegenvaller vond ik dat een zakelijke partner met een geweldige visie en aanvullende capaciteiten op mij uiteindelijk niet dezelfde drive  te hebben op het servicen van mijn klanten. Ik ga vol voor mijn klanten en dat gaat dus heel ver v.w.b. beschikbaarheid, bereikbaarheid en steeds voor het maximale resultaat gaan … APPLAUS !

Limburg ligt tussen België en Duitsland in. Probeert u ook daar handel te doen? Zo ja, hoe, en zo nee waarom niet?
Twee mooie klanten bieden mij de kans om beide markten verder te leren kennen en netwerk uit te bouwen. AVEVE Nederland met Belgische roots als concern met Tuin Dier en Bakplezier als producten en 6 winkels in Limburg. En Karnevalswierts met een grote focus op de Duitse markt. Voor beide opdrachtgevers mag ik marketing, campagnemanagement en social media management uitvoeren.

Zaken doen is interessant, echter ik wil ook tijd hebben voor ……

Tijd om te genieten van mijn prachtige gezin en in mijn vrijetijd op zoek naar APPLAUS (de mooiste waardering voor een topprestatie) door mijn muzikale activiteiten als slagwerker in de top-Harmonie van Melick en dirigent/instructeur/opleider in slagwerkgroepen en bestuurswerk in diverse verenigingen en organisaties die mij na aan het hart liggen.
Lees het volledige artikel op de website van Wij Limburg.